Handel elektroniczny B2B

Trzy scenariusze e-commerce, które obiecują sukces

Handel elektroniczny B2B może być opłacalny dla wielu firm, w tym dla Twojej. W ten sposób można rozszerzyć możliwości działania na rynku. Scenariusze zastosowań są zróżnicowane, ale oczywiście powinny pasować do Twojego własnego modelu biznesowego. Przedstawiamy trzy:

1. Handel produktami standardowymi

Cyfrowa platforma handlowa może odciążyć zarówno kupujących, jak i sprzedających w rutynowych zadaniach, zwłaszcza gdy porady nie są konieczne, na przykład w przypadku prostych produktów lub części zamiennych. Ponadto realizacja zamówienia może zostać zainicjowana w sposób przejrzysty i zakończona automatycznie. Całkowicie niezależne od godzin otwarcia biura i godzin otwarcia.

2. Oferuj automatyzację i obsługę klienta

Efektywne obszary klienta można skonfigurować za pomocą platform handlu elektronicznego. Całe zespoły zakupowe, z odpowiednimi uprawnieniami, mogą to wykorzystać do bezpiecznego zamawiania materiałów i produktów od klientów. Nawet automatyczne tworzenie ofert można zrealizować za pomocą odpowiednio zapisanych cenników i / lub inteligentnego konfiguratora produktów, dzięki czemu obie strony oszczędzają dużo czasu i wysiłku.

3. Cyfryzacja lojalności wobec marki w łańcuchu dostaw

Firmy zajmujące się markowymi produktami zazwyczaj przejmują branding producenta: od logo, przez zdjęcia produktów i informacje w sklepie internetowym, po ukierunkowane kampanie marketingowe. Dzięki odpowiedniej platformie e-commerce Twoja firma może automatycznie przejąć wszystkie te dane, broszury i katalogi od producenta i oferować produkty we własnym sklepie – nawet w taki sposób, aby zamówienia były dostarczane bezpośrednio z magazynu producenta. Oszczędza to koszty magazynowania i logistyki oraz promuje sprzedaż.

Tak powinna wyglądać platforma e-commerce B2B

Aby cyfrowy handel B2B odniósł sukces, platformy handlu elektronicznego muszą spełniać inne wymagania niż klasyczne sklepy internetowe dla konsumentów końcowych. Handel w segmencie B2B często charakteryzuje się tym, że ceny są negocjowane pod klienta. Dlatego platformy handlu B2B muszą mieć możliwość mapowania takich struktur cenowych. Jeśli na przykład materiały do dalszego przetwarzania w przemyśle i handlu są sprzedawane za pośrednictwem platformy, musi ona mieć możliwość zarządzania odpowiednimi jednostkami i pojemnikami.

Zwiększona wydajność dzięki platformie e-commerce

Aby platforma handlu elektronicznego nie stała się izolowaną wyspą w środowisku IT firmy, ważne jest, aby połączyć ją z istniejącymi systemami, na przykład obsługującymi klasyczne procesy ERP. Ponieważ tylko wtedy, gdy łańcuch wartości może być w sposób ciągły digitalizowany i przetwarzany automatycznie od momentu zamówienia, handel online osiąga również najlepszą wydajność na rynku B2B. Każdy, kto potrzebuje inteligentnego rozwiązania łączącego nowoczesną technologię internetową z dobrze znanymi systemami ERP, może skorzystać z centralnego centrum danych, które służy jako centrum danych między wszystkimi systemami.